Home Uitleg Links Disclaimer Contact



Aardappels
Afvallen
Afwassen
Angst
Auto's
Baby's
Badkamer
Ballonvaart
Beauty
Beleggen
Bijlessen
Bijverdienen
Bloemen
Boeken
Buitenspelen
Cadeaus
Camper
Carnaval
Computer
Creatieve ideeŽn
Dagje uit
Dansen
Dating
Dieren
Drukwerk
DVD's
E-books
E-cards
E-Mail
Eeuwig leven
Elektriciteit
Energie
Eten
Ezelsbruggetjes
Feesten
Fietsen
Films
Foto's
Games
Geld besparen
Geld verdienen
Gevoelige tanden
Gewicht
Gezondheid
Goede doelen
Golfsurfen
Gratis
Groentetuin
Gymnastiek
Hikken
Hobby
Honden
Huis
Huisdieren
Huishouden
Huiswerk
Hypotheken
Inrichting
Insecten
Internet
Jam maken
Jongens
Kaarten
Kerst
Keukens
Kinderen
Kleding
Klussen
Knutselen
Koffie
Koken
Kopen
Kortingen
Kozijnen
Kraamfeest
Kunst
Make-up
Mannen Kleding
Meiden
Milieu
Mobiel
Mobiel internet
Muziek
Nagels lakken
Naturisme
Nieuwsbrieven
Onderwijs
Ongedierte
Opruimen
Oud en Nieuw
Ouders
Paarden
Pannenkoeken
Pimpen
Planten
Poker
Posters
Prijsvragen
Problemen
Puzzels
Recyclen
Safarie
Schoonmaken
Sieraden
Sinterklaas
Slaapfeestje
Sneeuw ruimen
Sparen
Speelgoed
Spelen
Sport
Suiker
Suikerfeest
Surprises
Taarten bakken
Tijdschriften
Tuin
Turnen
TV-Series
Uitslapen
Vakantie
Vakantie reis
Valentijnsdag
Verhuizen
Verjaardag
Verkering
Verkoudheid
Verliefdheid
Vervelen
Verzekeringen
Verzendingen
Verzorging
Vlekken
Vlinders
Voeten
Vogels
Vrije tijd
Vuilnis
Vuurwerk
Websites
Wereldreizen
Werk
Wild-breien
Winkelen
Yoga
Zelf maken
Ziek
Zomer
Zonnen
Zout
Zuinig
Zwanger


Afvallen

BMI uitrekenen
  • Reken even snel helemaal gratis je BMI uit op de website. Hiermee kun je snel zien of je overgewicht hebt of juist precies goed. Vaak denk je dat je te zwaar bent terwijl dat helemaal niet zo is. Check het nu even.
    Gratis BMI uitrekenen
    Ingezonden door: gerlin - Punten: 6.26 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Fastfood
  • Als u fastfood gaat eten, neem dan altijd ťťn portie frites en ťťn hamburger. Dit scheelt veel meer calorieŽn dan een Big Mac-menu, namelijk 500-600 calorieŽn!
    Ingezonden door: Ramin - Punten: 6.24 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Iets anders
  • Gedroogd fruit, groenten, noten en yoghurt zijn gezonder dan snoep, probeer die ook eens!
    Ingezonden door: Ramin - Punten: 6.24 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Vol gevoel
  • Drink 's ochtends op de nuchtere maag, voor je je ontbijt eet, een groot glas water, of suikervrije limonade, met vezels. Bijvoorbeeld haverzemelen of vezels die in een drogisterij of reformhuis te koop zijn, zoals van Jacob Hooij. Neem na iedere glas water/limonade met vezels, altijd een glas water extra erna( zonder de vezels uiteraard) Als je dit 3 maal per dag doet, dan krijg je zo'n beetje de gehele dag een redelijk vol gevoel. Ook je stoelgang heeft heel veel profijt hiervan. Uiteraard is het altijd nodig om goed op je voeding te letten en zoveel mogelijk suiker en foute vetten te vermijden. Een beetje vet heeft iedereen nodig, maar maak dan wel de juiste keuze hierin. Kijk goed op de verpakking als je boter of bijvoorbeeld jus voor de aardappels koopt. Hierin is veel verschil. Bak in plaats met boter, met olijfolie. Dit is een goed alternatief, en gezond. Blijf in beweging, ga wandelen, fietsen e.d. en eet bewust. Veel groente, wat fruit op een dag en eet niet teveel wit brood, of eigenlijk helemaal niet. Eet volkorenbrood. Wees matig met zout en kook je groente niet te gaar, maar beetgaar. Blijven de vitaminen ook bewaard op deze manier. Probeer over de gehele dag niet teveel tussendoortjes te nemen. Als je een keertje trek krijgt, neem een appel of ander fruit, of bijvoorbeeld magere yoghurt, zonder toegevoegde suikers, maar laat die zogenaamde gezonde tussendoortjes in de vorm van koekjes liggen. Mocht je later in de avond toch nog een beetje trek krijgen, neem dan een beker/glas extra met vezels, dan zit je snel genoeg vol.
    Ingezonden door: elly - Punten: 6.21 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Water
  • Het enige waar niet veel calcium in zit is water. Drink dus regelmatig water het helpt ook met afvallen.
    Ingezonden door: nina - Punten: 6.2 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1




    Naar een sportschool gaan
  • Ga iedere ochtend naar de sportschool! Kijk soms ook even hoeveel je weegt op de weegschaal, en je merkt zelf zeker van dat je afvalt!
    Ingezonden door: Ramin - Punten: 6.19 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Afvallen met poetsen
  • Poets een paar keer vaker op een dag je tanden
    Het gaat om de smaak en je snoept veel minder, echt waar het helpt!
    Ingezonden door: jk - Punten: 6.18 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Eten en sport
  • Neem op je nuchteren maag biogarden met een klein gesneden kiwi er door heen. Tien uur een appel of banaan. Rond enen twee bruine boterhammen of 4 beschuiten, dan om half drie een stuk fruit, annanas of miloen.
    Zes uur 2 aardappelen met veel groenten liefst enkel nat maken met het water van de groenten. Ga ook 4x in de week sporten, zwemmen en yoga is het beste voor de spieren - rug - en benen.
    Ingezonden door: mvanlaarhoven@hetnet.nl - Punten: 6.14 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Kijken voor je koopt
  • Als je wilt afvallen, kijk dan eerst op de verpakkig hoeveel calorieeŽn erin zitten. Bij verschillende soorten van hetzelfde soort product kan dit aanmerkelijk schelen.
    Ingezonden door: Julia - Punten: 6.13 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Kies wat je eet!
  • Wil je beginnen met afvallen? Dan val je het beste af door te kiezen wat je eet. Kijk ook hoeveel calorieŽn het eten bevat, want het is juist niet de bedoeling dat je juist weer aankomt.
    Ingezonden door: Ramin - Punten: 6.13 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Omschakelen
  • Heeft u een mayonaiseverslaving? Schakel dan om naar moster, dat is namelijk beter!
    Ingezonden door: Ramin - Punten: 6.13 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Boodschappen doen
  • Ga boodschappen doen met een gevulde maag, en niet als je nog niets gegeten hebt, want met een lege maag heb je werkelijk trek in alles en kom je met meer boodschappen thuis dan nodig is.
    Ingezonden door: okkie - Punten: 6.13 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Chips
  • Wil je graag afvallen? Eet dan niet chips, daar zitten namelijk heel veel calorieŽn en foute vetten in! Je word er in plaats van dunner juist dikker van.
    Ingezonden door: Ramin - Punten: 6.12 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Andere koek
  • Neem i.p.v. een koekje een rijstwafel met een bbq smaakje of met kaassmaakje.
    Ingezonden door: jk - Punten: 6.12 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Levensstijl aanpassen
  • Ga er even voor zitten, bedenk wat wel gezond is en wat niet gezond is. Eet / doe het gezonde, laat het niet gezonde staan. Oftewel; pas gewoon je levensstijl aan. Je bent er zo aan gewend en wilt dan niks anders meer.
    Ingezonden door: A. - Punten: 6.1 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    De tussendoortjes laten liggen
  • Over het afvallen kan ik het volgende zeggen: Eet gewoon drie gezonde maaltijden per dag: Dus ontbijt, lunch en diner.
    Eet niet snel, maar kauw goed op je eten.
    Voor de rest gewoon de tussendoortjes laten liggen. Dus waarvan men zegt: Dat je daar normaal gesproken niet voor bid.
    Maak elke dag een wandeling van een uur.
    En je valt geheid af.
    En af en toe een keer een bakje met chips of patat, mag best. Als het maar geen gewoonte wordt.
    Ik ben er in 7 weken tijd, ook 7 kilo mee afgevallen. En het is gemakkelijk vol te houden. Daarbij vind ik de dagelijkse wandeling ook even een ontsnapping van de verplichtingen, die je hebt.
    Even helemaal niets.
    Ingezonden door: Henriette - Punten: 6.09 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Niet dieten; maar kijk bij Gabriel Methode
  • Gabriel methode werkt. Ik ben hier geen lid van en heb geen cursus o.i.d gevolgd maar onderschrijf zijn methodiek en filosofie.
    Ingezonden door: Erina - Punten: 6.08 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Gezond afvallen
  • Gezond afvallen, eet en drink dan gezond. Maar het belangrijkste is dat je genoeg sport! Een kind moet dagelijks 1.30 uur sporten en een volwassene 1 uur. Doe je dit dagelijks en beperk je je maaltijden een klein beetje dan zullen de kilootjes snel verdwijnen.
    Ingezonden door: Saar - Punten: 6.08 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Alcohol
  • Drink nooit te veel alcohol. In bier en wijn zitten namelijk lege calorieŽn die niet je honger stillen en je ook nog eens dikker maakt.
    Ingezonden door: Ramin - Punten: 6.07 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

    Voor afvallen, gebruik dit
  • Wil je gezond afslanken en je fit voelen, eet dan 's morgens een gezond ontbijt met bruin brood, melk of thee, en wat fruit. Het hongergevoel blijft dan wat langer weg. Tussen de middag, ook goed eten net, kort jezelf niet! Je kunt de warme maal 's middags of 's avonds eten. Niet veel geen vette hap of ander ongezond voedsel! Wat meer aardappeltjes of groente! Neem als tussendoortjes als het moet fruit of magere yoghurt! Drink veel water of thee met weinig of geen suiker! Probeer ook wat meer te bewegen zoals na het avondmaal een wandeling, of even fietsen. Probeer 1 maal per week even lekker te zwemmen, of fitness. of iets dergelijks waar je jezelf prettig bij voelt!en na 8 uur 's avonds niks meer eten, als het moet magere yoghurt of fruit, lekkere glas verse jus, geen frisdranken met overtollig suiker! Suikervrije frisdrank bestaat niet! Dus gewoon jus d'orange, appelsap of zoiets!
    Ingezonden door: Julia - Punten: 6.07 - Geef zelf punten: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


    Meer pagina's:
    1 2   >